2014. gada 1. jūlijā LU Sociālo zinātņu fakultātē notika Video CV meistarklase, kuras ietvaros SZF pasniedzēji pastāstīja jauniešiem, kā izveidot par sevi vēlamo priekšstatu mūsdienu modernajā telpā, it īpaši sociālajos tīklos, kā arī praktiski darbojās multimediju studijā, lai saprastu, cik viegli vai grūti ir prezentēt sevi kameras priekšā, veidojot savu pirmo video CV.

 

Meistarklases pirmajā daļā LU SZF pasniedzēja Līva Brice, kura studējusi sociālos medijus Oslo Universitātē pastāstīja, cik nozīmīgu vietu mūsu dzīves gājuma veidošanā ieņem sociālie tīkli. Nav noslēpums, ka nereti darba devēji caurskata pretendentu sociālo tīklu kontus un tajos attēlotie notikumi, fotogrāfijas un teksti veido ļoti būtisko pirmo iespaidu par mums. Pasniedzēja Līva Brice uzsver: ” Ieinteresēt! Šķiet, tas ir galvenais uzdevums, dodoties darba meklējumos. Jaunietim varbūt nav garš bijušo darba vietu saraksts vai bagāta pieredze, bet ir radoša domāšana un plašas zināšanas digitālajā vidē - vai tā būtu interesanta infografika, interesants Facebook ieraksts vai izsmeļošs YouTube video. Papildus jaunieša vizītkartei sociālajos tīklos, tā ir iespēja parādīt darba devējam - te es esmu un esmu, kas vairāk par A4 lapu ar burtiņiem.”

 

 

Video CV arvien biežāk kļūst par darba devēju obligātu prasību, stājoties darbā. Taču bez pieredzes un treniņa labi justies kameras priekšā nav nemaz tik vienkārši. Šos pirmos nedrošos soļus kameras priekšā, meistarklases ietvaros, palīdzēja spert lektore Lolita Stašāne, viņa norāda, ka: „Jaunieši mūsdienās ir mērķtiecīgi un atvērti - viņi zina, ko grib sasniegt. Taču brīdī, kad īsi un pārliecinoši nepieciešams pastāstīt par sevi kameras priekšā, redzam - ir vēl tik daudz ko mācīties un trenēties. Motivētiem un talantīgiem jauniešiem tas nav šķērslis, tāpēc atliek vien vēlēt pacietību un neatlaidību - tad viss izdosies.”

 

Pēc Video CV filmēšanas jaunieši atzina, ka šādi treniņi ir ļoti svarīgi, tie māca loģiski un strukturēti stāstīt par sevi, uzsverot svarīgāko un ļauj „sadraudzēties” ar kameru, kas ne vienmēr izdodas ar pirmo reizi.

 

 

 

Paši meistarklases apmeklētāji atzina, ka jaunieši ne vienmēr apzinās, cik plaši pieejama ir viņu izvietotā informācija sociālajos tīklos, ko tā liecina par viņiem un cik tālejošas sekas tā var radīt. Dažiem tieši pieteikšanās meistarklasei likusi izvērtēt ne tikai atsevišķu kontu saturu, bet pat to lietderību. Viņi uzsvēra, ka šādas nodarbības ļauj objektīvāk paraudzīties uz sevi no malas un izvērtēt savu tēlu sociālajos tīklos, tieši tāpēc tās esot tik vērtīgas un LU SZF tās būtu jārīko biežāk, ko arī SZF apņemas darīt.

Dalīties