Šogad bakalaura programmā „Informācijas pārvaldība” tika aizstāvēti 19 bakalaura darbi. Bakalaura studiju programmas direktore Baiba Holma īpaši izceļ divus darbus, no kuriem pirmais ir izcili uzrakstītais Elīzas Runces bakalaura darbs „Vēstules kā informācijas nesējs”, kurā pievērsta pētnieciska uzmanība tradicionālajai vēstulei, kas mūsdienu dominējošajā e–pastu ziņojumu sabiedrībā ir kļuvusi par samērā retu parādību. Kā norāda B. Holma: „Par pētījumu tika piešķirts visaugstākais novērtējums, jo tas pārliecinoši demonstrēja autores veikumu vēstuļu padziļinātā izpētē: to klasifikācijā, kā arī personiskās un kultūrvēsturiskās nozīmes analīzē.”

 

Uzslavas par ļoti kvalitatīvi veiktu pētījumu pelnījusi arī Alīna Deksne par bakalaura darbu „Akadēmiska bibliotēka kā lietotājorientēta vieta”. Pētījums pierāda, ka akadēmisko bibliotēku apmeklēšanu un pakalpojumu izmantošanu ietekmē bibliotēkas interjers un iekārtojums. Viens no pētījuma secinājumiem ir šāds: „..akadēmiska bibliotēka kā vieta vēl aizvien ir pieprasīta un mūsdienu digitālajā laikmetā tā ne tikai tiek apmeklēta, tās popularitāte tikai pieaug.” Īpaši vērts ir atzīmēt faktu, ka pētījuma empīrisko bāzi veido ne tikai Rīgas Stradiņa universitātes bibliotēka, bet arī Glasgovas Universitātes bibliotēka, kurā Alīna šī gada sākumā bija divus mēnešus garā praksē kā ERASMUS studentu apmaiņas programmas dalībniece.

 

Arī pārējie bakalaura programmas studenti bija izpētījuši interesantus tematus, kuri bija saistīti ar personiskās, uzņēmumu, atmiņas institūciju - bibliotēku un arhīvu informācijas pārvaldības - jautājumiem.

2014. gada bakalaura programmas „Informācijas pārvaldība” noslēguma darbu pētījumos var atrast atbildes uz šādiem jautājumiem:

 

 

  • vai viedtālruņi palīdz un tiek izmantoti personīgās informācijas pārvaldībā;

 

  • vai un kā Latvijas uzņēmumos ir nodrošināta zināšanu pārvaldība;

 

  • kādu informāciju pusaudži meklē internetā;

 

  • kas, cik daudz un kādos formātos Latvijā izdod e-grāmatas;

 

  • vai bibliotēkas pietiekami aktīvi un ieinteresēti piesaista lietotājus caur sociālajiem tīkliem;

 

  • kādai būtu jābūt bērnu pirmajai ekskursijai uz bibliotēku; 

 

  • vai bibliotēkas palīdz senioriem apgūt datoru un interneta lietošanas prasmes un vai tās pietiekami pārdomāti organizē dažādu lietotāju grupu apmācīšanu;

 

  • vai un kā ir nodrošināta multimediju saglabāšana;

 

  • cik viegli ir lietojamas un apgūstamas digitālās kolekcijas, kuras veido publiskās bibliotēkas;

 

  • vai bibliotēkas rūpējas par to pieejamību iedzīvotājiem ar kustību traucējumiem;

 

  • cik daudz bibliotēkas var darīt novada izpētē un materiālu pieejamībā;

 

  • vai stāstu stāstīšana kā bibliotēku darba metode var veicināt arī interesi par grāmatu lasīšanu;

 

  • cik daudzveidīgi skaņu ieraksti tiek saglabāti un piedāvāti izmantošanai Latvijas Nacionālā arhīva Latvijas Valsts Kinofotofonodokumentu arhīvā;

 

  • cik noderīgas ir mazpazīstamu sporta spēļu (piemēram, amerikāņu futbols, frisbijs, lakross, beisbols) tīmekļa vietnes.
   

Apsveicam visus bakalaura grāda ieguvējus!

 

 

 

 

 

 

Dalīties